Thursday, January 25, 2018

Serija "Extinct" (2017 - prc)

Da objasnim na početku, ovo "prc" nije neka nova, super moderna internet skraćenica nego skraćenica od "e prc" iliti termin koji prosečni srpski državljanin južno od Kruševca upotrebljava kad objašnjava da nečeg "nema više".

byutv.org

Pošto je serija Extinct sada u prc - sektoru, na moje duboko nezadovoljstvo, rešila sam da joj posvetim neki redak s obzirom da sam zaista uživala u tih desetak epizoda.

U pitanju je postapokaliptična sci -fi priča koja prati grupu ponovorođenih, nakon 400 godina od invazije Karik vanzemaljaca i istrebljenja života na Zemlji. Ponovorođeni su zapravo klonovi originalnih verzija sebe, čija su sećanja na prvobitni život sačuvana u dronovima, odakle ih (u nedostatku boljeg izraza) downloaduju u sveže klonirano telo. Dronovi, osim što su slatki ko šećer i što sad želim da imam bar dva komaTa, mogu da prikazuju holograme svih osoba čija su sećanja/svest pohranjeni u njihovoj memoriji. Ponovorođene kloniraju Iskre (Sparks) - plavičasta sitna stvorenja (čestice?) koje istovremeno imaju ulogu hitne pomoći, s obzirom da zaceljuju telesne povrede. 
****** 
Glavni sukob se odvija na relaciji ponovorođenih i Jahača Kože (Skin Riders)  - bića koja moraju da se infiltriraju u ljudsko telo da bi opstala, čime ga lišavaju slobodne volje i primoravaju na poslušnost. Jahači Kože zavise od svog Pretka (Ancestor) koji je prikazan kao kristalno ljubičasta struktura, sakrivena na tajnoj lokaciji ispod jezera. Sa druge strane, i ponovorođeni imaju svoje čuvare zvane Originators, koji sa njima komuniciraju kroz Obelisk, a u pitanju je kamena struktura unutar naselja koja ispisuje čudne znakove na sebi, komunicira sa jednim od članova i podiže štit oko naselja na prvi znak opasnosti. Da bi jedna vrsta preživela, ona druga mora da nestane. 

U Reborn taboru se nalaze Ezra, Feena, Abram, Lyn i njihova kćerka Kylie, a u suprotnom: Jax (ladies, pay attention!), Silas, Duncan i gomila drugih, nebitnih likova koji služe samo da uvećaju brojno stanje.

film.ru

Ko voli petljanja sa vremenskom linijom, ovde će ih imati na pretek s obzirom na stalne flešbekove iz vremena pre i tokom invazije.
Mene lično podseća na miks Lost-a i The 100.

Nailazila sam na razne komentare na netu, čak i one koji seriju opisuju kao "monotonu" i "dosadnu" što me tera da se zapitam da li smo gledali istu stvar jer je serija zaista dinamična i interesantna, ali eto, stvar percepcije. Srećom, mnogo je više onih koji gunđaju zbog otkazivanja nakon samo jedne sezone.

Jedino sam razočarana cliffhangerom, ne volim kad posvetim vreme nečemu pa me ostave da se češem po glavi i mozgam o neodgovorenim, a otvorenim pitanjima.

Prijatno iznenađenje je Matthew Bellows, koji tumači ulogu Skin Rider-a po imenu Jax, a za koga sam sada prvi put čula. Nadam se da će mu ova uloga biti odskočna daska za neke druge priče pošto mu igranje lošeg momka dolazi gotovo prirodno.


No comments:

Post a Comment